8 Şubat 2020 Cumartesi

Talebe

Herkese yeni bir kitap yorumundan daha merhaba..
Talebenin arka kapak tanıtım yazısında Barack Obama'nın, "olağanüstü,muhteşem" yorumlarını görüp gaza gelerek almış olsam da,bayıldım bayıldım bayıldım ötesi bi kitap oldu benim için..
Köktendinci bir ailede,Mormonizm'e bağlı,devletin sürekli kendisine komplo kurduğunu düşünen ve bu yüzden çocuklarının çoğunu nüfusa kaydettirmemiş,aşılarını yaptırmamış,en ciddi yaralanmalarda bile hastaneye götürmeyip annenin bitkilerle bi şekilde tedavi edeceğine inanan;"herşeyi yaşamamı Tanrı istedi" inanışına sıkı sıkıya sarılmış psikolojik sorunlu bir baba;şiddete kendini teslim etmiş bir abi,babasının kaskatı kurallarına boyun eğmiş kardeşler ve babasının her yaptığına sessiz kalan bir anneyle hiç okul eğitimi almadan,evde eğitim adı altında sadece kutsal kitapları okuyarak 16 yaşına kadar hayatı sorgulamadan yaşayan Tara'nın gerçek hayat hikayesinin anlatıldığı ciddi anlamda takdire şayan bir kitap olmuş..
Tara aslında baştan beri kabuğunu kırmaya çalışan,sorgulayarak yaşayan bi kız olsa da sadece ruj sürdüğü ve yaz sıcağında tişört kolunu kıvırıp serinlemeye çalıştığı için için ailede orospu ilan edilebilen,ciddi rahatsızlıklar yaşayan aile bireyleri arasındaki yapayalnız kalmış bir çocuk olarak çıkıyor karşımıza ve sayfalar ilerledikçe Tara'nın azimle ve çabalayarak ilk önce bölgedeki bir üniversiteye, ordan da Harvard'a uzanan hikayesini okudukça hem bunu başarabildiği için hem de o aileden çıkıp kendini aydınlığa, bilgiye attığı için ayakta alkışlamak istiyorsunuz..
Her kitaba bunu söylemek bazen mümkün olmayabiliyor ama mutlaka ama mutlaka okunup Tara'nın tanınması gerektiğini düşünüyorum.. Malala nasıl bir kahramansa Tara da öyle bir kahraman..tanıyın onu..

Kitap temin adresleri:
https://www.dr.com.tr/search?q=Talebe
https://www.babil.com/talebe-kitabi-tara-westover

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder