29 Temmuz 2020 Çarşamba

En Hüzünlü Eylül

En Hüzünlü Eylül..
 Yeniden yeni bir kitapla merhaba derken içimdeki kızgınlığı,utancı ve acıyı nereye koyacağımı bilemiyorum aslında..kalbim kırık,içim yaralı,ruhum utanç içinde..
  En Hüzünlü Eylül,ne yazık ki apaçık bir Türkiye gerçeği aslında..
  Kitabın ortalarına doğru Yılmaz Karakoyunlu'nun kitabından uyarlanan Salkım Hanımın Tanelerini hatırlamadan edemiyor ve bi arada yaşamayı beceremediğimizi idrak ederek aslında vatandaş olarak zerre kadar değerimiz olmadığının tokadını en kuvvetli biçimde hissediyorsunuz yüzünde..Ve bugüne kadar şahit olup yaşadığınız Türk Siyasi Tarihi'nin tekrar tekrar milliyetçiliği nasıl kullandığını,politikacıların sırf kendi çıkarları ve koltuklarını daha da kabartmak uğruna herkesi nasıl ateşe attığını;milli duyguların nasıl sömürülerek milliyetçilik kavramının içinin boşaltılarak yerini basıl başıboş bir şiddete ve zalimliğe bırakıldığını ; bir dönemin gençlerinin ülke siyasetiyle boğuşmaktan kendi hayatlarını nasıl yaşayamadan heba ettiğini dehşet içinde farkederken,aydınların nasıl günah keçisi ilan edilip her defasında nasıl hırpalandığını görünce beddua okumaktan kendinizi alamıyorsunuz..
  başlarken bu kadar utanacağımı bilseydim okumazdım diyeceğim ama bakmayın bana,yine okurdum bu kitabı..
  Hoşçakal Yorgo..Hoşçakal Lena..Hoşçakal Hristo..Hoşçakal Kalyopi..Hoşçakal Suzan.. Sizi ve acılarınızı; sevginizi ve samimiyetinizi ; insanlığınızı ve kalbinizi kalbimin bi kölesinde saklayacağım..
Kitap Temin Adresleri:


3 yorum:

  1. Elimde bekleyen kitaplardan biri ve çok merak ediyorum açıkçası,yorumundan sonra daha da merak ettim.Emegine sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yüreğine sağlık güzel arkadaşım,beni çok etkiledi ve günlerce sanki bugün yaşanmış gibi iç acısıyla dolaştım ortalarda..umarım severek okursun..

      Sil
  2. Canım yorununa sağlık, şu an elimde ve çok güzel gerçekten. Balcıgil kitaplarını çok severek okuyorum. Bu da onlardan biri olacak. ��

    YanıtlaSil